Heboh!! Telur Goreng Berdarah Setelah Dibacakan Ayat Ruqyah

Heboh!! Telur Goreng Berdarah Setelah Dibacakan Ayat Ruqyah

author photo
Percaya atau tidak, peristiwa ini benar-benar nyata. Telur goreng yang ada dalam bungkusan nasi ini secara tiba-tiba mengeluarkan darah setelah dibacakan ayat-ayat Ruqyah.

Kejadian menghebohkan itu dialami oleh Mohammad Ridzwan (27), salah satu penduduk Penang, Malaysia. Ketika itu ia hendak menyantap nasi uduk sambil mendengarkan bacaan ayat-ayat suci Al Quran, Telur goreng dalam nasi lemak (makanan tradisional Malaysia sejenis nasi uduk) tersebut yang semula baik-baik saja tiba-tiba mengeluarkan bintik-bintik merah seperti warna darah.

Heboh!! Telur Goreng Berdarah Setelah Dibacakan Ayat Ruqyah


"MasyaAllah... Waktu beli makanan tadi dah tengok telur goreng atas bawah semua ok. Then sampai office makan depan PC buka bacaan Ruqyah telur berubah bertompok2 merah seperti darah. Kuasa Allah memelihara dari pelaris yg kotor dari memasuki badanku... Subhanallah... Maha suci Allah...," tulis Ridzwan dalam akun Facebook-nya.


Telur Goreng Berdarah



Ridzwan mengaku baru pertama kali membeli nasi lemak di warung itu. Postingan Ridzwan tersebut membuat heboh jagad media sosial di Malaysia. Ada yang percaya, ada pula yang meragukan ucapan Ridzwan tersebut. Dia meyakini ada unsur pelaris dalam nasi yang dibelinya.

Salah satu tokoh agama Malaysia, Fauzan Yahya juga ikut berkomentar tentang postingan telur berdarah tersebut.

Telur Goreng Berdarah Setelah Dibacakan Ayat Ruqyah


"Bacaan itu memang sewajarnya dibacakan kepada budak yang terkena sihir termasuk membuat orang tersebut menangis dan berlaku pada perkara yang tak biasa.” terang Fauzan Yahya.

"Kita perlu percaya sihir itu nyata dan sekiranya sesuatu yang luar biasa itu berlaku, hal itu tidaklah mustahil dan ada hubungannya dengan sihir," katanya seperti dilansir dari Metro.
Next article Next Post
Previous article Previous Post